Niezbędnik marketingowca – Google Drive

Pamiętacie czasy, gdy najpopularniejszymi nośnikami danych były płyty CD, a później DVD? Gdy dostępne dla każdego stały się pendrive’y, to właśnie one wydawały się szczytem możliwości technologicznych. Dziś nie wyobrażamy sobie życia bez chmury. W dzisiejszym wpisie „Niezbędnik marketingowca” przedstawimy narzędzie, bez którego ekipa View Project nie wyobraża sobie pracy: Google Drive.

Google Drive to kolejna aplikacja od giganta z Doliny Krzemowej, którą opisujemy na naszym blogu. Wcześniej pisaliśmy o aplikacji Keep, o której więcej możecie dowiedzieć się tutaj. Google Drive to narzędzie do przechowywania dokumentów w chmurze. Z poziomu przeglądarki (lub dowolnej aplikacji na systemy mobilne) jesteśmy w stanie otworzyć ponad 30 rodzajów plików m.in. wszystkie pliki z pakietu MS Office, dokumenty PDF, pliki audio czy zdjęcia.  

Aby korzystać z możliwości Dysku Google wystarczy założyć konto Google, które pewnie większość z Was już posiada. Firma z Mountain View pozwala nam na korzystanie z wszystkim swoich usług np. Gmail, Youtube, Google+, czy właśnie Google Drive, za pomocą jednego konta. Od razu po rejestracji otrzymujemy łącznie 15GB darmowego miejsca na naszym wirtualnym dysku, które jest podzielone na Gmaila, Google Drive (i ewentualnie Zdjęcia Google w bardzo wysokiej rozdzielczości).  W porównaniu do konkurencji może wydawać się to niewiele, OneDrive oferuje 30GB, Dropbox do 16GB. Należy jednak pamiętać, że w Dysku Google miejsca nie zajmują pliki obsługiwane przez aplikacje, przez to dokumenty z pakietu biurowego Google „nic nie ważą”.

Jeśli jednak standardowa pojemność okazałaby się niewystarczająca, istnieje możliwość wykupienia dodatkowego miejsca. Obecnie dostępne są jedynie pakiety miesięczne  w cenach od 1,99$ za 100GB. Gdyby tego było za mało, użytkownik może zdecydować się na wykupienie usługi Google Apps for Work, wtedy oprócz rozmaitych funkcji, dostajemy dodatkowe miejsce na dysku. Cennik kształtuje się następująco: 4€ miesięcznie (lub 40€ rocznie) na użytkownika za 30GB i 8€ miesięcznie (96€ rocznie) na użytkownika w zamian za nieograniczoną ilość miejsca, lub 1TB na użytkownika, jeśli ich liczba nie przekracza 5.

Dysk możemy obsłużyć z poziomu komputera i dostępnych natywnych programów na systemy Windows, Mac OS i Linux. Dostępne są także aplikacje mobilne na Android i iOS. Interfejs, zarówno w wersji desktopowej, jak i mobilnej, jest bardzo przejrzysty i łatwy w obsłudze. Wszystko wykonujemy po prostu przenosząc pliki do wybranych folderów.

Funkcją, która w View Project najbardziej ułatwia nam życie, jest możliwość udostępniania zawartości naszego dysku innym użytkownikom. Wystarczy kilka kliknięć i cały zespół ma dostęp do wybranych plików. Niezależnie, gdzie się znajdujemy, możemy mieć wszystkie najważniejsze dokumenty przy sobie, bez obawy, że je zgubimy lub zapomnimy wziąć ze sobą na pendrive. Wystarczy urządzenie z dostępem do internetu. Kolejną niezwykle ważną funkcją jest możliwość edycji plików przez kilku użytkowników jednocześnie. Co warto zaznaczyć, wprowadzane zmiany widoczne są na bieżąco. Dzięki Google!

Google Drive jest doskonałym narzędziem do codziennej pracy dla każdego. Dla firm oferuję wygodę w przechowywaniu plików, a ceny pakietów za dodatkowe miejsce są tańsze w stosunku do konkurencji . Zwyczajny użytkownik dostaje za darmo sporo dodatkowego miejsca i możliwość edycji dokumentów w chmurze. Polecamy!